Search This Blog

Monday, August 17, 2009

boring OH!!!!

Adakah anda semua dapat lihat keadaan Malaysia skang ni??
aku dah bosan la dgn semua ni. politik............................. memanjang. kutuk sana, kutuk sini, maki sana, maki sini, tabur janji sana, tabur janji sini, fitnah sana, fitnah sini.

itu lah kebanyakkan rakyat malaysia. mentaliti kelas ketiga. kalo ade kelas lagi bawah, tu lah tempat rakyat malaysia yg berakal pendek tu. PALING LAST! PALING BAWAH!! dengan rusuhan yang membuang masa, perhimpunan yang takde makna. hanya sekadar omong kosong. tidak sedarkah kita bahawa kita ni semua sama je. aku, kau, kita, kami, mereka itu sama. tapi kenapa perlu jadik macam tu skali? tak sedar ke mereka ini bahawa mereka ini telah dijadikan bahan percaturan orang2 yang hanya tahu bercakap sahaja. tapi yg bertindak, pengikut2 die. BODOH!! mentaliti kelas ke-3. ahli2 politik pon semua bodoh2 same je, BN ke PAKATAN ke, ape ke, aku tak amek peduli la. same je. takde yg beza. yang lain tu cuma bendera je. pembangkang kutuk kerajaan, kerajaan kutuk pembangkang. same je kan?

tu lah rakyat malaysia. bile time perhimpunan tu, FUH maha dasyat yang datang. tapi ade tak korang perasan ketua - ketua perhimpunan atau rusuhan tu dok depan? setakat diri atas pentas, bakar semangat, turun pentas, masuk keta, balik tengok tv. ape kejadah beb? pastu ade korang tgk pihak kerajaan pakai baju kalis puluru, pakai helmet, bawak kayu, jalan sama2 FRU? takde kan? WTF?? setakat duduk ofis, sain kertas, bagi arahan, tau la. cube kene libas sekali dengan baton FRU tu.ape rase. same je semua ahli politik. sedarlah rakyat malaysia oiii... lagi satu, kalo majlis2 agama macam sambutan maal hijrah ade ke yg datang seramai perhimpunan bodoh yg diadakan? tak kan?

padam muka pakatan anti ISA tu kena saman dekat berapa juta ntah. padan muka korang. BODOH semua tu. nak buat perhimpunan tapi menggangu orang ramai yg nak mencari rezeki dan nak berehat di hari minggu. bayangkan kalau satu kdai boleh mendapat keuntungan sebanyak lebih kurang 1k hingga 2k sehari targanggu akibat perbuatan mereka? ini berpuluh kedai. terbantut ekonomi negara. lagi satu cuba kita lihat orang yg paling suka mengamuk di tengah jalan tu orang mana? orang melayu beb! tu la orang bodoh. tak kerja, kerja makan gaji, makan gaji buta, cakap dlu baru pikir. tu lah orang tu. aku pon melayu malu dgn perkara ini. kalo aku gi luar negara, mereka tanya "hello, where are you from?" aku cakap malaysia. mereka hanya akan melihat keburukan kita je. pernah ko tgk berita baik2 masuk tv? takde orang nak tgk berita la camtu. ok memang ade, tapi berapa nisbah bad news dgn good news?? 3:1 la beb.

aku nak cakap panjang pon malas la. aku ni sape je kan. tapi aku tau camne nak jalan dgn hidup aku. aku tak buang masa memaki, merusuh, berhimpun di perhimpunan yg takde makna, terpekik terlolong tengah jalan, bakar bendera.

ape yg aku tau, bile aku mati, BN, PAS, PKR, MCA,MIC dan semua parti2 politik di malaysiani takkan selamatkan aku dari azab kubur.di mata Allah, kita ni hanya insan yg lemah. sekali Dia hembus, mampus semua parti2 politik, manusia, dan dunia ni. tapi sesetengah rakyat malaysia ni tak kesah. sebab mereka ni mentaliti kelas ke-3.

7 komen2 membinAAA:

kimisai said...

Gua sebenarnya nak Mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Bagi Semua Bloggerz dan Umat Islam..Gua Mohon Maaf Jika Ada Melakukan Salah Silap Pada Anda Semua..Puasa Biar Penuh....ngeh3...

░♥si lampu neon♥░ said...

lek la weh..ape ko cakap tu ade betulnye..tapi tak semua org2 kita centu kan.

politik ni tak kemana.

baik selamat kan diri dari aldajal yang akan keluar tak lame lagi..

cewah aku ni.

kimisai said...

politik tak politik..yg ptg gaji aku cukop...

norZAiDi said...

btol! aku pon same

LinA Shabbir said...

tau xpe! dulik ape dorg tunggang terbalik masuk paper kuar brite,nyemak je! letak la brite rakyat termiskin kt pedalaman ke! bising je lebih. kampung sy pn xde bekalan air yg proper tau.huh. btul2..janji gaji jalan.hehe.

Mr Lonely said...

nice blog.. have a view of my blog when free.. http://www.lonelyreload.blogspot.com .. do leave me some comment / guide if can.. if interested can follow my blog...

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

 
Copyright© aKu pUnYE caKAp2